Ekonomi

Tesla Çin’deki sürücüsüz sürüş hamlesini hızlandırıyor

Tesla Inc. (NASDAQ:TSLA) Çin’deki rekabetçi otonom araç pazarına girme çabalarını ilerletiyor ve zorlu rakiplerin bulunduğu bir ortamda Tam Kendi Kendine Sürüş (FSD) sistemini tanıtmaya çalışıyor. Tesla’nın CEO’su Elon Musk, FSD sisteminin potansiyel sunumunu görüşmek ve otonom araçların geliştirilmesi için gerekli olan kendi kendine sürüş sistemlerini eğitmek için araç verilerinin aktarımını ele almak üzere Pazar gününden itibaren Pekin’i ziyaret etti.

Elektrikli araçlardaki öncü rolüyle tanınan Tesla, şimdi de Çin’in otonom araç sektöründe benzer bir etki yaratmayı hedefliyor. Ancak şirket, Çin’in önde gelen elektrikli araç üreticisi BYD (SZ:002594) ve her ikisi de yoğun nüfuslu kentsel ortamlarda gezinme konusunda usta sistemler geliştiren teknoloji devi Huawei gibi yerel devlerin güçlü rekabetiyle karşı karşıya.

BYD ve Huawei’ye ek olarak, Xpeng Inc . (NYSE:XPEV), Li Auto Inc . (NASDAQ:LI) ve Xiaomi Corp. (OTC:XIACF) dahil olmak üzere en az 10 diğer otomobil üreticisi ve tedarikçisi, şehir sokaklarında gezinme ve kavşakları idare etme yeteneğine sahip gelişmiş sürücü destek sistemlerini piyasaya sürdü. Bu sistemlerin varlığı Çin’deki yeni modeller için bir ölçüt haline geldi ve fiyatı 30.000 doların üzerinde olan her aracın bu özellikleri sunması bekleniyor.

Xpeng ayrıca, Tesla’nın Model 3’ünü önemli bir farkla geride bırakarak, 21.000 doların altında fiyatlı bir otomobilde kendi kendine sürüş özelliklerine sahip yeni bir marka olan Mona’yı tanıtmayı planlıyor.

Çin’deki mevcut sürücü destek özellikleri ikinci seviye olarak sınıflandırılıyor, yani hala aktif bir sürücüye ihtiyaç duyuyorlar. Tesla’nın FSD ve Autopilot sistemleri de ikinci seviye sistemlerdir. Daha gelişmiş, tam otomatik araç filoları Baidu Inc. (NASDAQ:BIDU) ve Pony.ai gibi şirketler tarafından sınırlı alanlarda test ediliyor.

Tesla’nın FSD’sinin Çin’de kullanılmaya başlanması, “yayın balığı etkisi” olarak adlandırılan bir olgu olarak, yerel elektrikli araç girişimlerini araştırma ve geliştirmelerini hızlandırmaya teşvik edebilir. Bu etki daha önce Tesla’nın Şangay fabrikası 2018’de onaylandığında gözlemlenmiş ve BYD’nin 2018’de 105.000’in biraz üzerinde olan elektrikli araç satışlarının bir önceki yıl 1,5 milyonun üzerine çıkmasıyla örneklenen elektrikli araç sektöründe hızlı bir büyümeyi teşvik etmişti.

3. parti reklam. Investing.com’un sunduğu veya önerdiği bir teklif değildir. Feragat detaylarına buradan bakın veya reklamları kaldırın

Geçen hafta açılan Pekin otomobil fuarında Çinli otomobil üreticileri ve tedarikçileri, eller serbest sürüş için henüz onaylanmamış olsa da yazılım geliştirmeleriyle yükseltilebilecek şekilde tasarlanan “level-two-plus” sistemlerini sergiledi. Lidar gibi rakip teknolojiler diğer üreticiler tarafından da kullanılıyor ve Huawei, Bosch ve Continental gibi yerleşik tedarikçilere meydan okumak istiyor.

Tesla’nın geniş elektrikli araç filosundan veri toplama kabiliyeti rekabet avantajı sağlayabilir, ancak şirketin şu anda Pekin’in veri güvenliği düzenlemeleri nedeniyle Çin otomobil verilerini hükümet onayı olmadan denizaşırı ülkelere aktarması kısıtlanmış durumda. Musk’ın Pekin’de Başbakan Li Qiang ile yaptığı görüşmeler bu veri aktarımı sorunlarını ele almayı amaçlasa da sonuçları belirsizliğini koruyor.

Zorluklara rağmen Tesla, Çin’in otomobil endüstrisi grubunun veri gizliliği düzenlemelerine ilişkin uyum onayları ve Baidu ile veri toplamak için bir haritalama lisansı anlaşması da dahil olmak üzere olumlu gelişmelerle Çin’den ayrıldı.

Xpeng Motors CEO’su He Xiaopeng, Tesla’nın Çin’de FSD’yi piyasaya sürmesinin, on yıl sürmesi beklenen akıllı EV pazarında zaten şiddetli olan rekabeti daha da yoğunlaştırabileceğini kabul etti. Ayrıca Çin’in sürücüsüz teknoloji endüstrisinin yerel sınırlarının ötesinde uluslararası pazarlarda varlık göstermesinin önemini vurguladı.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

hamamozuhaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu